Overslaan en naar de inhoud gaan

Sander van der Laan weg bij Albert Heijn

Algemeen directeur van Albert Heijn, Sander van der Laan, vertrekt per 1 februari bij Ahold.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De voormalige commercieel directeur en marketingverantwoordelijke van het bedrijf was 16 jaar in dienst bij Ahold. Wouter Kolk, nu nog executive vice president Specialty Stores & New Markets bij Albert Heijn, volgt hem op.

related partner content for mobile comes here

Dat maakte AH’s moederorganisatie Ahold vanochtend bekend.

Volgens het Zaanse bedrijf is het opstappen van Van de Laan in goed overleg gegaan. Maar Van der Laan krijgt wel een ontslagvergoeding van Ahold. Het vertrek hangt samen met de tegenvallende ontwikkelingen bij Albert Heijn in de afgelopen twee jaar, zegt een woordvoerder van Ahold tegen . De retailer heeft in het vierde kwartaal het marktaandeel in Nederland zien stijgen, maar door de hogere marketingkosten die daarmee gepaard gingen, is de operationele marge gedaald. 

‘Albert Heijn heeft op zich een goede kerstperiode achter de rug, maar dit bedrijf wordt niet gerund op kwartaalbasis’, aldus de woordvoerder. ‘De afgelopen 1,5 à 2 jaar is belangrijk terrein verloren en werd duidelijk dat Albert Heijn moeite heeft met de positionering in de markt. Daarover werden al maanden gesprekken gevoerd, die uiteindelijk hebben geleid tot dit besluit.’

Ahold-topman Dick Boer zegt blij te zijn met een nieuwe directeur uit eigen gelederen. ‘Ik ben blij dat Wouter uit onze eigen organisatie komt. Hij is een ervaren leider met een sterke track record binnen ons bedrijf.’

Spraakmakend
Van der Laan begon bij Ahold als unit manager Albert Heijn in 1998, werd algemeen directeur Gall & Gall in 2002 en kwam in 2003 als commercieel directeur in de directie van Albert Heijn. In 2008 werd hij president & ceo van Giant Carlisle in de VS om in 2010 algemeen directeur van Albert Heijn te worden.

Ahold ceo Dick Boer: ‘Met Sander aan het hoofd heeft Albert Heijn spraakmakende campagnes gelanceerd, die vele prijzen in de wacht hebben gesleept, en die door onze klanten zeer zijn gewaardeerd. Albert Heijn heeft zich ontwikkeld tot een echt multi-channel merk, dat verder met succes naar nieuwe regio’s is uitgebreid.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in