Danone Nederland krijgt het Gouden Windei van foodwatch
Ruim eenderde van de stemmen in de webverkiezing ging naar het 'weerstandsverhogende' yoghurtdrankje. De Nederlandse directeur van Danone heeft ‘de prijs’ geweigerd in ontvangst te nemen. Hij verwijst voor antwoorden naar de 'corporate top' in Parijs.
In totaal is er 14.319 keer gestemd op vijf producten met misleidende marketing, waarvan 5.297 keer op Actimel van Danone. Actimel ontving een meerderheid van 37 procent van de stemmen, Knorr Vie 21 procent, Vitamin Water van Heineken 17 procent, Mona Yoki Drink Aardbei 14 procent en Active O2 10 procent.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSinds 8 januari onderzocht foodwatch in totaal dertien producten waarbij duidelijk sprake is van misleidende of verhullende reclame. Een jury vanhet VARA consumentenprogramma Kassa heeft daaruit de vijf grootste misleiders genomineerd. Consumenten konden tussen 8 en 20 mei onder andere via de foodwatch-website hun stem uitbrengen op de vijf ‘misleiders’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid