Superhero Branding
Toen Jasper van Impelen zich voorstelde zei hij: “Iedereen is een superheld, alleen zijn ze het een beetje vergeten. Ik wil ze helpen die superheld weer te vinden”. Als je daar niet van gaat glimlachen…
Voor mij was het duidelijk dat de superheld die in ons leeft ook wel de vorm heeft van je personal brand. Jasper vindt dat mensen zich zijn gaan vermommen als gewone burgers. In deze vermomming zijn ze zelfs gaan geloven. Vergelijkbaar met Clark Kent als hij zich als gewone burger voordoet.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
Het vinden van je inner superhero kent 3 stappen:
Stap 1: Je inner superpower. Wat kun je van nature heel erg goed?
Stap 2: Je inner superhero. Door je inner superpower te visualiseren met naam, logo en outfit maak je van het idee een tool die je in kan zetten wanneer het nodig is.
Stap 3: Geen zelfhulpmiddel maar een help-een-ander-methode. Een echte superheld zet zijn of haar krachten in om anderen te helpen. Hoe kan je jouw inner superhero het beste aan het werk zetten?
Jasper erkent dat we niet altijd onze superpowers kunnen inzetten. Je wilt uiteindelijk niet de hele dag tegen onrecht moeten vechten, dat is veel te vermoeiend. En als jouw power niet de oplossing is voor een specifiek probleem, zet je een andere superheld in. Daarvoor heb je een netwerk aan superhelden nodig, elk met eigen ‘powers’.
Komend jaar gaat Jasper aan de ‘superhero me’ documentaire werken die superhelden over de hele wereld zal tonen.
Op 20 mei is de Inner Superhero Kickstarter.
Het lijkt me geweldig als bedrijven in Nederland op zoek gaan naar hun innerlijke superheld. Ken jij een dergelijk superbedrijf?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid