Overslaan en naar de inhoud gaan

Bye, bye, biometrics

Precies een jaar heeft de pret geduurd. (En Molblog was erbij.) Gisteren kondigde Citibank in Singapore aan te zullen stoppen met de dienst…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Precies een jaar heeft de pret geduurd. (En .) Gisteren kondigde Citibank in Singapore aan te zullen stoppen met de dienst 'betalen met je vingerafdruk.'

related partner content for mobile comes here

Afgelopen jaar hadden Citibanks Platinum-kaarthouders in Singapore de mogelijkheid om zonder kaart op pad te gaan, en bij een fors aantal winkels en etablissementen in plaats van met de kaart te zwaaien, een vingerafdruk achter te laten op een lezer op de toonbank. Maar gisteren rond het middaguur was het over en uit.

De reden? De firma die de techniek levert, Solidus Networks (merknaam , legt het loodje. Op 20 maart jongstleden, om 5 uur 59 minuten en 59 seconden 's ochtends Nederlandse tijd om te precies te zijn, ging bij Solidus (niet erg toepasselijk, die naam) de stekker eruit. Citi moest dus als de donder een aankondiging de deur uit doen om te voorkomen dat de klanten nog langer zonder Platina-kaart op pad zouden gaan.

Het valt niet altijd mee om voortrekker te zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in