Volvo en Nokia cobranden op 2,5 km hoogte


Tijdens mijn wintersport vorige week in het Oostenrijkse Bruck boardde ik op Kitzsteinhorn tegen het waarschijnlijk hoogste gecobrande marketing event aan. Het Volvo Ice Camp, met Nokia als hoofdsponsor. Midden op de gletcher staan twee enorme Iglo's met daarin niet alleen de nieuwe Nokia collectie ten toon gesteld, maar ook een ingebouwde Volvo XC70. Natuurlijk de ideale wintersport auto met zijn 4 wiel aandrijving. Recht daaronder bevindt zich ook nog het grootste snowboardpark van Europa, allemaal door Volvo betaald.
En daar wringt de schoen nu net. Dat Nokia zich met een subcultuur als snowboarders willen affilieren snap ik maar al te goed. Maar ik denk niet dat de gemiddelde snowboarder, van zeg 25 jaar, ook maar enigszins in de lijn van de doelgroep van Volvo ligt. Zeker niet als het gaat om een vehikel met een prijs vanaf 44.000 euro. Het iglo omliggende gebied werd dan ook bevolkt met van de zon genietende 40-plussers en de animo voor de snowboard clinic van een pro was nihil, de arme jongen.
(Nu kan dat ook te maken hebben met het angstaanjagende park, en ik board al 14 jaar...)
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAl met al een duur grapje van Volvo, waar ze zeker genoeg bekijks op de piste mee trekken, maar de plank qua targetting mijns inziens behoorlijk misslaan. Gelukkig sponsort Volvo practisch de halve berg en bijbehorende activiteiten dit seizoen, dus de liefhebbers van zweedse degelijkheid zullen wel niet gemist worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid