Voetbalfans spelen de ‘Heineken Star Final’
Als onderdeel van het Heineken sponsorship van de UEFA Champions League heeft Fabrique Communicatie en Design voor Heineken een nieuwe Heineken-campagne in de vorm van een game ontwikkeld. Voetbalfans kunnen op een speciale website terecht om daar de ‘Heineken Star Final’ te spelen.
Voor dit UEFA Champions League seizoen bedacht Fabrique in opdracht van Heineken een nieuw concept voor een campagnesite. De site moest voetbalfans aanspreken, internationaal toegankelijk zijn en de sponsoring van UEFA Champions League door Heineken tot uiting brengen. Ook moest rekening worden gehouden met het thema voor dit jaar: watch the stars under the stars.
Dit resulteerde in een game, waarbij de uitdaging ligt in het zo snel mogelijk ‘trappen’ van jouw persoonlijke voetbal van IJsland (waar de winnaars van vorig jaar de finale bekeken) naar Zuid-Afrika. Om de game voor verschillende spelers over de hele wereld toegankelijk te maken, is de website in vijf talen opgezet.
Visueel is de ‘Star Final’ een combinatie van het Heinekengroen met de visuele identiteit van de UEFA Champions League. Met video’s, 3d-animaties en gepersonaliseerde informatie wordt de speler meegenomen in de ‘Heineken Star Final’. Het spel is begonnen op 3 maart en eindigt op 16 april.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid