Overslaan en naar de inhoud gaan

CMO Frank Rövekamp van Vodafone: 'De iPhone heeft klanten opengesteld voor mobiel internet'

CMO Frank Rövekamp is de hoogste marketeer van ’s werelds grootste mobiele operator, Vodafone. Tijdschrift voor Marketing had een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hieronder enkele uitspraken van Rövekamp.

related partner content for mobile comes here

Over de iPhone:

‘We hebben er serieus naar gekeken, maar het is niet doorgegaan. Het is een geweldig stuk innovatie, maar nog niet uitontwikkeld. Je krijgt als klant niet de ervaring die je verwacht te krijgen.
‘Wij leveren highspeed-netwerken, maar de iPhone is daar niet geschikt voor. Er zijn zaken die de iPhone kan, die de telefoons van Nokia, Samsung en andere ook al kunnen. De user interface is erg scherp, maar ik kan je zeggen dat er toestellen aankomen die veel meer kunnen.
‘De iPhone heeft de klanten wel opengesteld voor mobiel internet. De hele industrie komt nu in beweging. Binnen Vodafone krijg ik opeens veel meer alle neuzen in dezelfde richting door deze gemeenschappelijke uitdager. We willen laten zien wat wij kunnen. Mobiel internet komt hierdoor echt op een hoger niveau.’

Over het prijsbeleid:

‘In sommige landen is de prijs met meer dan 20 procent gedaald in de laatste jaren. Als wij niet in staat zijn om dat te compenseren door onze klanten meer te laten bellen, dan hebben we een groot probleem. We stimuleren dus erg de prijselasticiteit. Ik daag de landen ook uit om daar op te letten. Ik wil dat ze een prijshuis neerzetten dat klanten aanzet tot meer belminuten. Terwijl de kosten gelijk blijven.’

Over mobiel internet:

‘Het gaat allemaal langzamer dan we gedacht hadden. We lopen anderhalf jaar achter op onze plannen met mobiel internet. En dan doen wij het nog goed. In mobiele telefonie heeft iedereen zijn eigen platform. We moeten defragmenteren. Dat vraagt erg veel tijd en inzet. Bovendien verwacht de klant dat hij dezelfde snelheid en ervaring krijgt als met internet via de pc.
‘Toch krijgen we binnen twee jaar een echte doorbraak. Met meer en betere content. Midden 2009 zie je daar ook de producten voor.’

Over handsets onder het Vodafone-merk:

‘10 procent van onze sales is nu eigen merk. De komende jaren zal dat verdubbelen. Het is erg belangrijk voor ons.’

Het hele interview staat in het maartnummer van het Tijdschrift voor Marketing dat morgen verschijnt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in