Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketingdirecteuren geloven ook in social media

Marketingdirecteuren uit verschillende landen zijn het erover eens: het gebruik van social media voor corporate, brand en productmarketing…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

49 procent van de ondervraagde marketingdirecteuren zegt zelfs dat social media-acties op directieniveau gevolgd moeten worden en een flink deel van het marketingbudget moet krijgen...

related partner content for mobile comes here

Gevraagd naar het specifieke nut van social media antwoordt 37 procent dat het een strategische tool is om consumer insights te verzamelen, 21 procent ziet morgelijkheden voor brand awareness, 18 procent wil het inzetten als loyaliteitsinstrument.

Andere uitkomsten:

  • 30 procent van de respondenten is het erover eens dat social media een onconventionele nieuwe kans biedt en dat bedrijven dit snel moeten oppikken.
  • 95 procent zegt dat social media de komende vijf jaar belangrijker wordt
  • 50 procent van de respondenten meent dat de ontwikkeling van een gebruikerscommunity van bloggers het meest effectieve social media-instrument is.
  • Word of mouth-campagnes zijn daarna het meest effectief. Amerikaanse marketeers zijn net wat enthousiaster over dit medium.
  • Social mediasites als Youtube inzetten om een virale campagne te ‘seeden’, wordt als derde genoemd, met name in het geval van een productlancering. TNS media intelligence/Cymfony ondervroeg meer dan 70 senior marketeers in de VS, Canada, Groot Brittannië en Frankrijk. Het .
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in