Marketingdirecteuren geloven ook in social media
Marketingdirecteuren uit verschillende landen zijn het erover eens: het gebruik van social media voor corporate, brand en productmarketing…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
49 procent van de ondervraagde marketingdirecteuren zegt zelfs dat social media-acties op directieniveau gevolgd moeten worden en een flink deel van het marketingbudget moet krijgen...
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Gevraagd naar het specifieke nut van social media antwoordt 37 procent dat het een strategische tool is om consumer insights te verzamelen, 21 procent ziet morgelijkheden voor brand awareness, 18 procent wil het inzetten als loyaliteitsinstrument.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAndere uitkomsten:
- 30 procent van de respondenten is het erover eens dat social media een onconventionele nieuwe kans biedt en dat bedrijven dit snel moeten oppikken.
- 95 procent zegt dat social media de komende vijf jaar belangrijker wordt
- 50 procent van de respondenten meent dat de ontwikkeling van een gebruikerscommunity van bloggers het meest effectieve social media-instrument is.
- Word of mouth-campagnes zijn daarna het meest effectief. Amerikaanse marketeers zijn net wat enthousiaster over dit medium.
- Social mediasites als Youtube inzetten om een virale campagne te ‘seeden’, wordt als derde genoemd, met name in het geval van een productlancering. TNS media intelligence/Cymfony ondervroeg meer dan 70 senior marketeers in de VS, Canada, Groot Brittannië en Frankrijk. Het volledige onderzoeksrapport vind je hier.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid