Overslaan en naar de inhoud gaan

Miljardenbod op Getty Images

Het bekende fotobureau Getty Images komt waarschijnlijk in handen van de investeringsmaatschappij Hellman & Friedman. Het bedrijf zegt een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de interesse van Hellman & Friedman komt er een einde aan speculaties over de toekomst van Getty. Het fotobureau, in de jaren negentig ontstaan door een krachtenbundeling van een aantal bureaus, liet vorige maand al weten verkoop te overwegen.

related partner content for mobile comes here

Getty heeft het moeilijk door een verminderde vraag naar zijn foto's. Adverteerders, belangrijke afnemers van stockfoto's waarop de onderneming rechten bezit, zoeken steeds meer hun heil op internet. Zij maken daarbij gebruik van tekstlinks in plaats van gelikte foto's of downloaden goedkopere foto's van concurrenten.

Enkele belangrijke aandeelhouders van Getty, die een belang van ongeveer 15 procent vertegenwoordigen, hebben al ingestemd met de overname. Daaronder bevindt zich medeoprichter Mark Getty, de kleinzoon van de oliemagnaat J. Paul Getty (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in