Overslaan en naar de inhoud gaan

Blijdorp wil dieren laten sponsoren

Diergaarde Blijdorp in Rotterdam werkt aan een plan waarbij bedrijven de dieren kunnen sponsoren. Het idee is afkomstig van ondernemer en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Blijdorp hoopt zo een deel van de gemeentelijke subsidiekorting te kunnen compenseren. Het stadsbestuur besloot vorig jaar om de jaarlijkse bijdrage aan Blijdorp te verlagen van 4,7 miljoen euro naar 800.000 euro in vier jaar tijd. De dierentuin zegt die klap niet te kunnen opvangen. Ook niet met de giften die Blijdorp al via de zakenkring krijgt. Bedrijven betalen dan jaarlijks een bijdrage van 1050 euro, waar dan zaken tegenover worden gesteld, zoals tien vrijkaarten.

related partner content for mobile comes here

Al zal de sponsoring geen miljoenen in het laatje brengen, enkele tonnen moet ‘bedrijfssubsidie’ wel opleveren, is de verwachting. Het idee is dat bedrijven jaarlijks een bedrag betalen voor een dier dat zij willen sponsoren. Alle dieren in Blijdorp komen in aanmerking. Niet alleen een enkel dier kan worden gesponsord, maar ook een diergroep. Komende zomer wordt een uitgewerkt plan gepresenteerd.

Bij initiatiefnemer Vervat ontstond het idee na de media-aandacht voor de teruglopende subsidie van de gemeente: “Het bedrijfsleven heeft altijd al een warme belangstelling voor Blijdorp, dus leek mij het aardig als Rotterdamse ondernemers in het financiële gat stappen dat door de subsidiekorting ontstaat.” Volgens hem hebben verscheidene bedrijven al enthousiast gereageerd op het idee. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in