Automobilisten bekritiseren ‘Rij met je hart’-campagne


Dat komt naar voren uit de achtste editie van Het Nationale Automobilisten Onderzoek dat deze week uitkomt. Dit representatieve onderzoek naar de Nederlandse automobilist werd in september en oktober van dit jaar uitgevoerd door mobiele dienstverlener YPCA (Your Personal Call Assistant) in samenwerking met De Vos & Jansen Marktonderzoek. Via een Internetpanel werden ruim 1000 automobilisten gevraagd naar hun mening.
De ‘Rij met je hart‘ campagne is een vervolg op de ‘I love…’ campagne uit 2005 en richt zich met name op de eigen verantwoordelijkheid en mogelijkheden bij het verminderen van irritatie en agressie in het verkeer. Bijna de helft (45,6%) van de automobilisten heeft echter weinig vertrouwen in de effectiviteit van deze campagne. Bij deze groep heerst de verwachting dat campagne voeren geen enkele zin heeft bij het terugdringen van irritatie en agressie in het verkeer. Bijna vier op de tien respondenten wachten de campagne rustig af. Slecht één op de tien respondenten heeft wel vertrouwen in de effectiviteit van de ‘Rij met je hart campagne’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid