Overslaan en naar de inhoud gaan

Alzheimer Nederland geeft vervolg aan campagne Muziekherinneringen

Mindshare & Brand New Telly herlanceren de veelbekroonde campagne.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

&;Muziekherinneringen&; is gebouwd op wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat muziek mensen met Alzheimer kan helpen om een gevoel van welbevinden te krijgen en in sommige gevallen ook echt dingen van vroeger te herinneren.

related partner content for mobile comes here

Ruud de Langen, ceo Mindshare: &;De wereld om ons heen verandert snel, tegelijk blijft het feit dat muziek herinneringen prikkelt. Daarom blijven we trouw aan het inzicht en bouwen we verder aan de hand van nieuwe mogelijkheden en learnings tot een Muziekherinneringen 2.0.&;

De campagne speelt zich nog steeds af binnen Spotify. Tijdens de campagne wordt iedereen - en met name mensen die naasten met dementie hebben - opgeroepen om muziek toe te voegen aan verschillende afspeellijsten. Want elk liedje kan een trigger zijn die een naaste met dementie helpt aan een positief gevoel.

Wouter van der Pauw, creatief directeur Brand New Telly: &;Dit jaar vertellen we het verhaal vanuit content. We gebruiken video uit de tv-serie Muziekherinneringen die op SBS uitgezonden is om te laten zien wat voor impact muziek kan hebben. Doel van de campagne is om met een minimaal budget op een impactvolle en indringende wijze de aandacht te vestigen op de hersenziekte dementie, waar Alzheimer de meest voorkomende vorm is.&;

Jacqueline Stokman van Alzheimer Nederland: &;We zijn niet alleen bekroond met deze campagne, we hebben ook veel geleerd. Zo hebben we de flow van de site aangepast en alle middelen onder de loep genomen. Alle kennis hebben we gebundeld in Muziekherinneringen 2.0.&;

Dit jaar is onder andere de mogelijkheid om via video te adverteren in Spotify nieuw. Daarnaast bestaat de campagne uit radiocommercials, online video en andere digitale uitingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in