Overslaan en naar de inhoud gaan

Achtung! verkozen tot SAN Bureau van het Jaar

SAN-jury bekroont bureau dat vernieuwing in het dna heeft zitten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Achtung! was al drie keer eerder genomineerd, maar wist de jury dit jaar te overtuigen door te laten zien dat je merk bij het bureau in goede handen is.

related partner content for mobile comes here

Zo’n tien jaar geleden begon Achtung! als digitaal bureau pur sang. Maar met die propositie kan het bureau nu niet meer voor de dag komen, alles is immers digitaal geworden.

In de volle breedte
De ambitie is om te werken voor merken die relevant en onderscheidend willen zijn in een wereld die steeds digitaler wordt. Of in de woorden van Achtung!: ‘Merken die creativiteit, media en technologie in de volle breedte omarmen.’ En daar slaagt het bureau in.

Het is niet zo dat Achtung! het digitale domein verlaten heeft, maar als je de verantwoordelijkheid wilt nemen voor de ontwikkeling van merk- en communicatieconcepten, moet je ook buiten dat domein kunnen kijken.

Branded stories
Achtung! maakt daarbij een onderscheid tussen branded stories en branded services.

Onder de sterke (en prijswinnende) concepten die Achtung! onder het kopje ‘branded stories’ maakte, vallen onder meer commercials voor Volkswagen, Porsche en Orangina.

Vooral de case Concert voor Vodafone gooide hoge ogen in het prijzencircuit. 

;s First Concert

Kraftwerk
Speciaal voor de categorie branded services, riep ­Achtung! een apart label in het leven: Kraftwerk. Daarin werd de bestaande (interaction) design expertise gebundeld om adequater in te spelen op de toenemende vraag naar service-designoplossingen.

De toelichting van Achtung! bij de presentatie aan de jury luidde: ‘Merken bereiken consumenten steeds ­vaker via mobiel en laptop en connected devices.

Hoewel deze dagelijkse interacties cruciaal zijn voor merkvoorkeur en loyaliteit, ligt in veel gevallen de nadruk nog sterk op functionaliteit en techniek. Het merkverhaal en de merkervaring blijven onderbelicht.’

Uitgewerkte filosofie
Met nieuwe initiatieven als Uncommon, de samenwerking met externe technische bedrijven en de opzet van de aparte tak Kraftwerk, hebben nieuwe accounts als Orangina, Adidas, Philips en Jillz Achtung! ook het vertrouwen en de vrijheid gegeven om hun merken verder te brengen.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De jury concludeert dan ook dat Achtung! een goed uitgewerkte filosofie heeft en ook echt iets in beweging zet.

De vernieuwing zit in het dna van het bedrijf zelf, de jonge mensen maar ook in hun diensten. De jury: ‘Achtung! laat onmiskenbaar de weg naar morgen zien!’

Deelnemersveld
Drie bureaus streden dit jaar om de titel Bureau van het Jaar. Naast Achtung! waren dat Alfred ­International en N=5.

Alfred volgt een heel eigen koers en heeft een sterk geloof in de kracht van reclame. Alfred gaat dan ook voor eenvoudige, herkenbare en leuke reclame.

N=5 vaart een stabiele koers en zoekt de breedte op in de combinatie van traditioneel en vernieuwend werk. 2014 was voor N=5 het beste jaar ooit qua omzetgroei en nieuwe klanten. Het aantal ­medewerkers groeide bovendien van 40 naar 70.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in