Overslaan en naar de inhoud gaan

180 Amsterdam zet sterren FC Bayern München in de spotlight

Met de campagne vieren DHL en de voetbalclub de opening van een Chinese fanshop.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne, bedacht en geproduceerd door , werd vorige week voor het eerst getoond bij de wedstrijd FC Bayern tegen Mainz. kreeg van de opdracht om de passie, die Chinese voetbalfans voelen voor de sport, over te laten brengen door topspelers uit het team.

related partner content for mobile comes here

Sterspelers als Lahm, Neuer en - onze eigen - Arjen Robben presenteren daarom op een verrassende en grappige manier enkele attributen die ook daadwerkelijk koop zijn in de fanshop. Zo toont Thomas Müller zijn dansmoves in een traditionele lederhosen en blijkt Robben een liefhebber van sterke thee.

Al Moseley, president en chief creative officer van 180 Amsterdam: &;De ambitie was om de lancering een cultureel tintje mee te geven. Daarnaast moest de campagne zowel voor Chinese, als fans uit de rest van de wereld leuk zijn om naar te kijken. Bayern München is net als DHL, een internationaal merk waar fans wereldwijd van moeten kunnen genieten.&;

;s Flagship Store on Tmall Global - Powered by DHL

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits:
Agency: 180 Amsterdam
President and Chief Creative Officer - Al Moseley
Managing Director – Stephen Corlett
Executive Creative Directors - Dan Treichel, Dave Canning
Creative Director - John Messum
Creative Team - Ed Ryder (art), Luke Stone (copy)
Producer - Bethany Papenbrock (film), Eleanor Fitzgerald (print)
Brand Director - Katharina Schablitzki
Account Manager - Nicole Scopes
Planner – Clare Satterthwaite, Paul Chauvin
Business Affairs – Akvilina Jaskunaite

Client
Head of Global Advertising, DHL – Dirk Ude
Market Communication, Deutsche Post – Dirk Behrend
Head of Sponsoring and Events – Christine Schröder-Schönberg

Film production
Production Company - Caviar Content
Director - Robert Jitzmark
Producer - Neil Cray
Executive Producer - Louise Gagen
DOP - Daniel Bronks
Sound Design - Wave Amsterdam
Sound Mixer/Designer - Randall Macdonald
Editor - Fiona Fuchs
Online - MPC Amsterdam
2D Lead / Nuke - Tom van Dop
Flame - Dirk Riesenfeld
Additional Nuke - Amresh Kumar, Sabanayagam Veerasekaran, Rajinikanth R, Daniel Cowley
Producer - Gwenn Hardouin

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in