Overslaan en naar de inhoud gaan

Alibaba breekt eigen record op Singles’ Day

Het dagje shoppen leverde de winkel 25,4 miljard dollar op, binnen 13 uur.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De eerste 1 miljard werd gespendeerd in de eerste 2 minuten na start, om 12 uur’s nachts op11 november. Consumenten gaven in die tijd 40 procent meer uit dan vorig jaar.

related partner content for mobile comes here

Singles’ Day is nu het grootste online shopping evenement ter wereld. Groter dan Black Friday en Cyber Monday in de VS bij elkaar opgeteld. De komende dagen woren 1,5 miljard pakketjes bezorgd bij honderden miljoen Chinezen. En daar zitten ook een heleboel Westerse merken tussen: 27 procent van de aankopen betrof een internationaal merk.

Alibaba maakt van de dag een groot event: De retailer nodigde sterren als Nicole Kidman, Pharrell Williams en tennister Maria Sharapova uit in Shanghai om de start te vieren in een televisiegala.

Bron: Marketingweek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in