'Driekwart tijdschriftuitgevers gebruikt unieke positie nauwelijks'
![Miniatuurvoorbeeld](https://static.adformatie.nl/f5a41d2b-4485-5d2e-a4ad-f085693ed335/article/47/c2/47c2f88a-bfb5-4e3b-8289-a405f20893e2/opening_image/opening_image_pro_hero/tijdschriften.jpg)
![Miniatuurvoorbeeld](https://static.adformatie.nl/f5a41d2b-4485-5d2e-a4ad-f085693ed335/article/47/c2/47c2f88a-bfb5-4e3b-8289-a405f20893e2/opening_image/opening_image_pro_hero/tijdschriften.jpg)
Het is onrustig in de publiekstijdschriftenbranche en dat komt vooral door geruchten over te koop staande bladen. Het is een krimpende markt die hoognodig innovatie behoeft. Eerder werd bekend dat New Skool Media naar het portfolio kijkt dat het een aantal jaar geleden van Sanoma overnam. Daar gaat zeker in gesneden worden.
Bij WPG Uitgevers waren al oriënterende gesprekken om het noodlijdende Voetbal International van de hand te doen. Maar nu zou men toch weer overwegen met de voetbaltitel verder te gaan. Woordvoerder Gijs Fennell: 'We willen juist vooruit met Voetbal International. Daar zijn nu verschillende sessies over en binnenkort wordt daar meer over bekend.' Maar feit is dat WPG Uitgevers niet lekker draait, met vorig jaar een nettoverlies van 2,5 miljoen, tegenover 2,3 miljoen winst in 2015.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid