Overslaan en naar de inhoud gaan

Blog: De impact van het nieuwe Ster-beleid voor adverteerders

We gaan bij Ster in 2018 voor een eenvoudig inkoopbeleid met gelijke tarieven voor iedere adverteerder. De afgelopen weken is er al veel…
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Maar waarom ís het eigenlijk interessant voor adverteerders om ook in 2018 te kiezen voor Ster?



Adverteren anno nu
Het kijk- en luistergedrag van de consument is niet meer te vergelijken met dat van enkele jaren geleden. Nieuwe technologieën en nieuwe spelers in de markt zorgen ervoor dat het kijk- en luistergedrag versnippert. Tegenwoordig hebben we op steeds meer locaties én devices toegang tot meer en meer content. Hierdoor wordt het voor Ster steeds belangrijker om de toegevoegde waarde van het adverteren op radio en televisie te laten zien. 

Wanneer ik kijk naar de instroom van nieuwe adverteerders, dan zie ik dat dit vaak adverteerders zijn die al de nodige ervaring hebben opgedaan met het adverteren via digitale kanalen. Vaak hoor je dan dat deze digitale kanalen zo goed meetbaar zijn. Iedere euro die je erin stopt, verdient zichzelf terug. Traditionele media bieden dan wel een interessant bereik, maar zijn minder meetbaar. Men zou het liefst eerst een campagne proberen. 

Effectieve campagnes voor nieuwe adverteerders
Ons nieuwe beleid, met een scherpe gelijke prijs voor iedere adverteerder, geeft de mogelijkheid om ook bij een relatief klein budget een effectieve campagne te plannen. En doordat er geen verplichtingen zijn op budgetvolume en bestedingsaandeel, kan op een laagdrempelige manier ervaring worden opgedaan met het adverteren op radio en/of televisie. Het is dan voor zowel Ster als de adverteerder belangrijk dat de campagne effectief is. Een adverteerder kan immers na iedere campagne bepalen of er een vervolg komt. 

Ster in ieder mediaplan 
En dat vervolg moet er gewoon komen. Tja, ik blijf een salesman hè: Ster hoort in ieder mediaplan. Ik zet graag de voordelen van adverteren bij de publieke omroep op een rij. Wekelijks bereiken de zenders van de NPO een miljoenenpubliek. Ster bereikt kijkers en luisteraars die andere zenders niet of minder bereiken. Bij televisie noemen we dit de lichte kijkers. Zij kijken minder dan gemiddeld televisie en kiezen over het algemeen sneller voor de zenders van de NPO. Voor radio zien we dat luisteraars slechts enkele favoriete zenders hebben. Iedere zender die je kunt toevoegen in de zendermix levert (dus) veel extra bereik op. 

Zo kunnen ook bestaande RTV-adverteerders, die in het verleden niet voor Ster kozen, profiteren van het nieuwe beleid. Ook deze adverteerders kunnen gebruikmaken van dezelfde scherpe condities. Adverteerders die de afgelopen jaren wel hebben geadverteerd, op radio en/of televisie, maar niet voor de kanalen van de Ster kozen, kunnen op eenvoudige wijze hun bereik optimaliseren.

Advies op maat
Om een groot bereik te realiseren is het voor adverteerders ook steeds belangrijker om goed te kijken op welke manier zij hun doelgroep het beste kunnen bereiken. Is dit nog altijd via de ‘traditionele’ media, digitaal of biedt een combinatie van beide het beste resultaat? Met ons nieuwe beleid wordt onze adviesrol bij klanten aan tafel nog belangrijker. 

Per adverteerder bekijken we graag wat de mogelijkheden zijn voor een effectieve campagne, passend bij de doelstellingen. Benieuwd wat Ster voor jouw merk kan betekenen? Neem contact op met één van onze accountmanagers.  

Gerben Teela 
Salesmanager Ster

 


Per adverteerder bekijken we graag wat de mogelijkheden zijn voor een effectieve campagne, passend bij de doelstellingen. Benieuwd wat Ster voor jouw merk kan betekenen? Neem contact op met één van onze accountmanagers.  

Gerben Teela 
Salesmanager Ster

 

Salesmanager Ster



 

 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in