Overslaan en naar de inhoud gaan

Top 2000, ideaal voor mijn muzikale opvoeding

30 september. Johan Cruijff Arena. The Rolling Stones laten nog één keer zien waar ze voor geboren zijn en spelen met hun klassiekers…
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Muzikale opvoeding

“In het kader van de muzikale opvoeding”, zo noemde mijn vader het toen hij me vertelde dat hij kaartjes had gekocht voor het concert. En zo werkte ik zingend en dansend aan mijn algemene ontwikkeling, wat natuurlijk een doorlopend proces is. Daarom kijk ik ook uit naar december. Het duurt nog even, maar de laatste maand van het jaar is een heel goede maand voor de muzikale opvoeding. Het is immers de maand van de Top 2000 en Serious Request.

De Top 2000 komt ieder jaar terug en is een prachtige verzameling van muziek en haar legendes. Opvallend vind ik de grote variëteit aan artiesten in misschien wel de meest bekende lijst van Nederland; het is echt muziek van alle tijden. Zo zie ik dat vorig jaar het oudste nummer uit 1939(!) kwam (en het nieuwste nummer uit 2016). Een overwinning als mij wordt gevraagd: en Sietske, van wie is dat oudste nummer dan? En ik vervolgens het antwoord goed heb. Dit jaar kan ik in ieder geval hoge ogen gooien door te weten dat Strange Fruit van Billie Holiday is én uit 1939 komt.

De Top 2000 is van groot belang voor mijn algemene kennis en daarom ben ik erg blij dat je er niet omheen kunt. Er zijn namelijk allerlei kanalen waarop je de Top 2000 kunt volgen. Het meest voor de hand liggende is om de radio aan te zetten en zo te genieten van al het moois. Met zijn allen eromheen, alsof je rond een kampvuur zit. Op televisie kun je de Top 2000 a Gogo kijken. Je kunt terecht in het Top 2000 Café en ook op de website van NPO Radio 2 luister je live mee. De Top 2000 is overal en is er voor en door iedereen. De helden van vroeger en de sterren van nu staan zij aan zij. Je kunt met de hele familie samen luisteren, want er is voor ieder wat wils!

 

Serious Request

Ook Serious Request brengt families samen. Niet alleen omdat je ook dit evenement samen met je familie kunt meemaken. Nee, ‘families samenbrengen’ ís het doel van Serious Request 2017. Dit jaar gaat de opbrengst van de actie namelijk naar het opsporen van vermiste kinderen en het herenigen van gezinnen wereldwijd. Welke dj’s dit jaar de donkere dagen voor Kerst zullen doorbrengen in het Glazen Huis, is nog niet bekend. Wel weten we dat het in Apeldoorn gaat plaatsvinden.

En natuurlijk kan Serious Request ook een rol spelen in de (muzikale) opvoeding. Niet alleen het horen van de muziek draagt bij aan ieders ontwikkeling, ook de sfeer om het luisteren heen. Er zijn dj’s die bereid zijn om hun vrijheid voor een paar dagen in te leveren en vloeibare pizza tot zich te nemen. Muziekliefhebbers trekken er massaal op uit om een blik te werpen op het Glazen Huis en voelen daar dat Nederland ondanks de kou toch warm kan zijn in december. Zij weten de brievenbus voor donaties makkelijk te vinden. De fantasie en vindingrijkheid van Nederlanders wordt geprikkeld en zo ontstaan er mooie acties om geld mee op te halen.

Tot zover mijn reclamepraatje over muzikale opvoeding, The Rolling Stones en gevarieerde muzieklijsten. Nu ik bij Ster werk, kan ik het niet laten om the elephant in the room toch even te benoemen: het is volop mogelijk reclamezendtijd rondom Serious Request en de Top 2000 in te kopen (check december.ster.nl!

Hoe dan ook, ik kan niet wachten tot het december is. Als het nu dan toch koud en guur wordt, dan verlang ik naar de gezelligste donkere maand. Gelukkig is december hier eerder dan je denkt, nog maar twee maanden! En terwijl ik dit schrijf, bedenk ik mij op de valreep toch nog een goed voornemen voor 2017: dit jaar wil ik eindelijk eens de tijd nemen om mee te stemmen voor de Top 2000!

 

Sietske Steenbeek
Ster

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in