Overslaan en naar de inhoud gaan

Blog: Toptennis vanuit Parijs

Vanaf zondag 28 mei kunnen we weer genieten van twee weken toptennis vanuit Parijs. Mijn favoriete Grand Slam van het jaar, Roland Garros,…
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Naar de kwartfinales, halve finales en finales kijken tennisfans gemiddeld 105 minuten. De damesfinale trok vorig jaar 383.000 kijkers; de herenfinale 573.000. Genoeg statistieken nu; het belooft weer een spannende editie te worden met zowel bij de mannen als de vrouwen veel kanshebbers op de vaak lastige ondergrond gravel.

De grote vier
Zo wordt het tennis bij de mannen al jaren gedomineerd door de ‘grote vier’ (Federer, Nadal, Murray en Djokovic), waarbij het erop leek dat de laatste twee de ‘oudjes’ Federer en Nadal definitief van de troon hadden gestoten. Maar niets is minder waar. Djokovic kampt met wat motivatieproblemen en Murray heeft wat blessures her en der. En dan zie je dus tijdens de Australian Open dat de oudjes het spelletje nog ‘best redelijk’ beheersen met een heroïsch finalegevecht (eindelijk weer eens in het voordeel van Federer beslist!). Alleen: gravel is het domein van Nadal, zoals hij wederom heeft bewezen door Monte Carlo voor de 10e keer te winnen. 

Zowel Nadal als Federer als Djokovic hebben hun career grand slam al volbracht door alle vier grand slams te winnen. Murray is nog niet zover, maar is er na een matige eerste seizoenstart op gebrand zijn finaleplaats van vorig jaar te verbeteren. Ik gok op Murray als winnaar van Roland Garros 2017!

Kiki!
Ook bij de vrouwen is er een grote rij aan kanshebbers. Zeker nu topfavoriet Serena Williams - die onlangs nog de Australian Open won en daarmee met 23 grand slams all time recordhouder werd - zich heeft afgemeld voor Roland Garros omdat ze zwanger is. Onze Kiki Bertens heeft in ieder geval veel punten te verdedigen, want zij haalde vorig jaar de halve finale waarin ze nipt verloor van Serena. Ik verwacht in ieder geval veel van haar op haar favoriete ondergrond. Hopelijk bezwijkt ze niet onder de druk, waar ze in het verleden nog weleens last van had.

Kansen voor adverteerders
Ook voor adverteerders biedt Roland Garros kansen. Zij kunnen op een ‘goedkope’ manier (veel wedstrijden in non primetime) een heel specifieke groep mensen aan zich binden. Tennis is niet volkssport nummer 1 en weet vooral de AB1-doelgroep te bereiken. En laat dit nu nét een groep mensen zijn, die steeds minder live televisie kijkt. Maar voor Roland Garros zitten zij natuurlijk wel klaar. Het toernooi biedt dus een unieke mogelijkheid om deze doelgroep via het mooiste massamedium te bereiken! 

Rogier van Leijenhorst
Salesmanager Ster
 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in