Overslaan en naar de inhoud gaan

Verdwenen cadeaus, pakpapier en boten

Het is hartje zomer, maar de zakken met kruidnoten staan alweer om de hoek.
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Ik heb het natuurlijk over Sinterklaas en zijn (in mijn tijd) Zwarte Pieten. Begin november reisde ik met mijn ouders en vier jaar jongere broertje het hele land door, om de intocht van dichtbij mee te maken. Natuurlijk alleen van de ‘echte’ Sint, z’n hulp-Sinten interesseerden me niet zoveel. Ik zag echt wel dat dat gewoon verklede mannen waren, maar de Sint op tv? Die wist alle kindernamen uit z’n hoofd! Die was echt, dat kon niet anders.

Elk jaar zat ik weer aan de buis gekluisterd. De sneeuw viel, ik kreeg een kopje warme chocolademelk en een handje pepernoten. Zou ‘ie wel echt komen? Je zou zeggen dat de Sint en z’n honderden hulpjes wel enig verstand hebben van logistieke kennis en een strategische planning. Niets bleek minder waar…


Je had één taak

Het ene jaar had cadeautjespiet de cadeautjes niet goed ingepakt, dus moesten ze in Spanje blijven om nieuw pakpapier te zoeken. Een typisch gevalletje ‘you only had one job!’, maar goed, ik streek met mijn hand over m’n hart. Uiteindelijk kreeg ik toch wel die Barbie waarvan het haar onder water van kleur veranderde.

Het andere jaar kreeg ik een hartverzakking toen ik op het Sinterklaasjournaal zag dat de boot van de altijd goedgemutste man verkeerd was gevaren. Hoe dan? Natuurlijk had hij het op tijd door, zodat Pakjesboot 12 z’n koers veranderde en alsnog op tijd aan kwam. Eind goed, al goed.

 

Zelf Zwarte Piet spelen

Later, toen mijn kleinste broertje was geboren, heb ik zelf nog weleens Zwarte Piet gespeeld. Je kon immers niet zoveel fout doen, had ik geleerd van het Sinterklaasjournaal. Dus ging ik op 5 december als 14-jarig meisje met een vriendinnetje als Zwarte Piet langs bij m’n tante. Daar zat het hele gezelschap vol verwachting uit het raam te turen.

Het enthousiasme voelde je van verre en eenmaal binnen vermaakten we mijn familie met allerlei pietendingen. Vet leuk, lekker met pepernoten smijten en rommel maken. Ik ben van nature onhandig en nu paste ik mijn pietenkarakter gewoon aan naar ‘onhandigheidspiet’. Little did I know dat mijn tweejarige broertje een uitstekend gehoor had… Hij vroeg met z’n kleine kinderstemmetje namelijk “Ben jij Esmée?”. Vanaf toen heb ik de rest van de avond met een heel zware stem gepraat.

Als ik hem er nu naar vraag weet hij niet waar ik het over heb. Gelukkig heb ik zijn jeugdsentiment dus niet verpest. Wel had ik het Pietenbestaan toch een beetje onderschat en heb ik het voorgoed vaarwel gezegd. Sorry, Sinterklaas!


Vanaf 13 november is het Sinterklaasjournaal weer te zien op NPO Zapp. Komt het ook dit jaar weer goed? Vast!

Esmée de Klerck

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in