Overslaan en naar de inhoud gaan

Blog: Oerol - theater, kunst, (tegen)wind en Opium

Van dans op voorstellingslocatie nummer 1 (West-Terschelling) naar een toneelstuk in de duinen van Oosterend (locatie nummer 35) is 80…
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dat plannen hoort er gewoon bij. En begint bij veel mensen al heel erg op tijd. Half juni komen we terug van vier dagen Oerol en een paar maanden later beginnen we alweer te appen. We gaan komend jaar toch wel weer? Gaan we het eerste of het tweede weekend? Zullen we het gewoon maar meteen weer vastleggen?

Cello’s in het bos, dans en acrobatiek op het strand 
Vanavond begint de voorverkoop van kaarten voor alle verschillende voorstellingen. Dans, cabaret, toneel, muziek, acrobatiek. Je kunt het allemaal vinden tijdens tien dagen Oerol. En in je schema móet je rekening houden met de afstand tussen de verschillende locaties; halen we het wel om binnen een half uur bij de volgende voorstelling te zijn? 

De locaties maken de voorstelling (extra) mooi. Een celloconcert vroeg in de ochtend in de bossen, een dansvoorstelling die je van strand via duinen in een drukke straat brengt, een voorstelling rond een trailer op een verlaten parkeerterrein. 

Naast de voorstellingen waar je kaartjes voor koopt, kun je met je Oerol-polsbandje - dat je sowieso nodig hebt om voorstellingen te kunnen bezoeken - verschillende kunstroutes doen op het eiland. Ook is het over het hele eiland straattheater en veel muziek te ontdekken.

De wind voert het woord
De editie in 2012 had als thema De wind voert het woord. Nou, dat hebben we geweten. Dat jaar hebben we tegen windkracht 10 op moeten fietsen en was die 'vijf minuten extra bij tegenwind' niet genoeg qua berekening om je voorstelling te halen.

Opium op Oerol
Op Terschelling loop je Cornald Maas sinds jaar en dag tegen het lijf. Hij maakt al flink wat jaren het mooie tv-programma Opium op Oerol, waarvoor gemiddeld 200.000 cultuurliefhebbers voor de tv zitten. Dit zijn vooral vrouwen van 13 jaar en ouder. En dat strookt wel met het publiek dat op Terschelling rondfietst. Wij noemen hen ‘Oerolvrouwen’; ze zijn met minstens zes, fietsen vrolijk uitgedost breeduit over het eiland en zijn vrijwel altijd vrij luidruchtig.

Cornald Maas heeft deze editie Matthijs van Nieuwkerk, Dione de Graaff, Victor Mids, Ellie Lust en Jan Smit uitgenodigd. Zij bezoeken een voorstelling en vertellen hun bevindingen in Opium op Oerol, van maandag 12 tot en met vrijdag 16 juni om 19.15 uur te zien op NPO 2.

Maandag: Matthijs van Nieuwkerk 
Dinsdag: Victor Mids 
Woensdag: Ellie Lust 
Donderdag: Jan Smit 
Vrijdag: Dione de Graaff 

Nog 17 nachten slapen en ik check (en waai) even helemaal uit!

Joris van den Ring-Bax

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in