Alcoholsector toetst commercials vooraf


De commercials worden getoetst aan de Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken. Volgens deze code is het onder meer verboden merkreclame voor alcoholhoudende dranken specifiek te richten op minderjarigen.
Een commissie van vertegenwoordigers uit de branche en onafhankelijke deskundigen gaan de spots toetsen. In de commissie hebben onder meer Marjet van Zuijlen (Deloitte en voorzitter Nederlandse Gezinsraad), Prof. Fred van Raaij (Universiteit van Tilburg) en Willy de Graaf (Brandmanagement) zitting.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn de herziene code wordt merkreclame voor alcoholhoudende dranken door middel van sms, games en ringtones verboden, als deze zich met name richt op minderjarigen. Daarnaast wordt bij elke tv-commercial een educatieve slogan zoals ‘Geniet, maar drink met mate’ in beeld gebracht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid