Overslaan en naar de inhoud gaan

Alcoholsector toetst commercials vooraf

De Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (Stiva) laat vanaf deze week alle radio- en televisiecommercials van haar leden vóór uitzending…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De commercials worden getoetst aan de Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken. Volgens deze code is het onder meer verboden merkreclame voor alcoholhoudende dranken specifiek te richten op minderjarigen.

related partner content for mobile comes here

Een commissie van vertegenwoordigers uit de branche en onafhankelijke deskundigen gaan de spots toetsen. In de commissie hebben onder meer Marjet van Zuijlen (Deloitte en voorzitter Nederlandse Gezinsraad), Prof. Fred van Raaij (Universiteit van Tilburg) en Willy de Graaf (Brandmanagement) zitting.

In de herziene code wordt merkreclame voor alcoholhoudende dranken door middel van sms, games en ringtones verboden, als deze zich met name richt op minderjarigen. Daarnaast wordt bij elke tv-commercial een educatieve slogan zoals ‘Geniet, maar drink met mate’ in beeld gebracht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in