Overslaan en naar de inhoud gaan

Doorsnee raakt uit

Het is in veel markten prettig toeven in het premium- en het discount segment. Wie daar als aanbieder tussen in zit, heeft vaak een groot…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Stuck in the middle’, zou managementgoeroe Michael Porter het noemen. Neem de cijfers. Producten in het premium segment doen het goed. Hun marktaandeel steeg van 27 procent in 1981 naar 40 procent nu. Voor discount merken geldt iets soortgelijks: van 24 procent in 1981 naar 40 procent nu. Alles daartussen in heeft het dus moeilijk: de marktaandelen van het middensegment daalden van gemiddeld 49 procent in 1981 naar 20 procent nu.

related partner content for mobile comes here

De trend illustreert de toegenomen ongrijpbaarheid van de consument. Die koopt een espresso-apparaat van meer dan duizend euro, en goedkope koffie bij de Aldi. Wat te doen als je toch de euvele moed hebt je als marketeer in dat middensegment te begeven? Zorg dat je altijd marktleider bent. Zet in op continuïteit van je marketingbeleid. Kom niet met bloedeloze extensies, maar met werkelijke innovaties. Bepaal de prijs niet op basis van die van de concurrentie, maar op basis van hetgeen de klant er voor over heeft.

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in