Overslaan en naar de inhoud gaan

AFM onderzoekt belang Telegraaf in Wegener

De Autoriteit Financiële Markten gaat onderzoeken waarom De Telegraaf meer dan twee jaar lang heeft verzuimd een belang van 25 procent in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit een krantenadvertentie van de AFM bleek gisteren dat dagbladconcern De Telegraaf in januari 2003 zijn belang in concurrent Wegener heeft verhoogd van 22 naar 25 procent. Omdat De Telegraaf de grens van een kwart van de aandelen overschreed, had het concern dit moeten melden, zodat dit in het register voor WMZ-meldingen had kunnen worden bijgewerkt. Dat schrijft Het Financieele Dagblad.

related partner content for mobile comes here

Volgens een woordvoerder van De Telegraaf heeft iemand bij het bedrijf een fout gemaakt. 'Het gaat om een belang van tussen de 23 en 24 procent gewone aandelen en een klein plukje preferente aandelen. Achteraf gezien zijn die onterecht niet meegeteld.' De woordvoerder zegt dat er inmiddels actie is ondernomen.

Een AFM- woordvoerder stelt dat de melding te laat is binnengekomen en zegt dat het niet om een administratieve misser gaat. 'De periode tussen het ontstaan van de meldingsplicht en het werkelijke moment van melden is zo lang dat dit voor ons wel reden is om na te gaan hoe dat komt.'

Nadat de meldingsplicht in januari 2003 ontstond, heeft De Telegraaf zijn belang in Wegener nog uitgebreid van naar 26 procent. Dit meldde het krantenbedrijf wel in een persbericht over de jaarvergadering, op 23 april van datzelfde jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in