Overslaan en naar de inhoud gaan

AH slaat terug naar Jumbo

Albert Heijn doet een zet in de prijzenoorlog met Jumbo supermarkten. AH verlaagde afgelopen week in alle stilte de prijzen van tweehonderd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De prijsdaling gaat richting tien procent en het einde is nog niet in zicht, zo meldt De Telegraaf. AH stelt dat er nog meer ruimte is om het boodschappen doen voordeliger te maken. Nadat Jumbo eerder de prijzen verlaagde, reageerde AH vorige week zaterdag in stilte. Vervolgens verlaagde Jumbo opnieuw de prijzen, waarop AH afgelopen woensdag weer volgde.

related partner content for mobile comes here

De grootste supermarktketen hield zich eerder nog op de vlakte, maar is nu duidelijk over de prijzenoorlog. 'We gaan mee met de prijsverlaging van Jumbo. Het gaat om een permanente prijsdaling en niet om acties', zegt AHwoordvoerder Anousjka Aspeslagh. 'Het gaat om dezelfde producten als bij Jumbo. We adverteren er niet mee. Klanten zullen het verschil op de kassabon merken.'

Jumbo stelde eerder al tien procent onder het prijsniveau van Albert Heijn te willen zitten voor de honderd belangrijkste boodschappen. 'We zullen doorgaan met de prijzen te verlagen. Komende week opnieuw. Het prijsverschil tussen ons en AH is groter dan mensen denken', zegt commercieel directeur Colette Cloosterman van Jumbo.

De Telegraaf geeft een aantal voorbeelden van merken die in prijs zijn verlaagd bij AH. Zo is een pak Appelsientje (sinaasappelsap) van 1,09 naar 0,99 euro gegaan. Voor Bolletje beschuit naturel daalde de prijs van 0,73 naar 0,66 euro en een Dr. Oetker pizza mozzarella kost nu 1,93 euro in plaats van 2,20 euro. Niet uitgesloten wordt dat huismerken ook in prijs dalen om het verschil met de A-merken in stand te houden.

De vorige prijzenoorlog duurde van 2003 tot 2006. Het kostte tal van kleine buurtsupers de kop, maar boodschappen doen werd duidelijk voordeliger.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in