Overslaan en naar de inhoud gaan

Websites stuwen bereik dagbladen

De websites van dagbladen hebben de afgelopen jaren een 'aanzienlijke bijdrage' geleverd aan de groei van het aantal dagbladlezers van.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de eerste maanden van dit jaar heeft de helft van de Nederlanders een of meer dagbladsites bezocht. Het maandelijkse bereik van de sites is daarmee opgelopen tot 6,8 miljoen, een aantal dat bijna 50 procent hoger is dan in het begin van 2007. Dat meldt Cebuco.

related partner content for mobile comes here

De groei van de websites zorgt ervoor dat het multimediale bereik van dagbladen gestaag oploopt. Om de ontwikkeling van het webbereik in kaart te brengen heeft Cebuco de eerste kwartalen van de 2007, 2008 en 2009 op een rij gezet. De analyses die zijn gebaseerd op -bereikscijfers laten een forse groei van de websites van dagbladen zien.

Het bereik groeide in twee jaar tijd van 4,6 miljoen (34 pct van de Nederlanders van 13 jaar en ouder) naar maandelijks 6,8 miljoen (50 pct). Naast het bereik steeg ook het aantal bezoeken per persoon. Bezocht een bezoeker in 2007 de dagbladsite gemiddeld 13 maal per maand, in 2009 is de bezoekfrequentie opgelopen tot 19 maal per maand. De krantensites zorgen dus niet alleen voor meer bezoekers, de vaste lezers komen ook vaker terug. Het aantal geraadpleegde pagina’s is constant gebleven: vier tot vijf pagina’s per bezoek.

De cijfers laten zien dat er verhoudingsgewijs meer mannen op dagbladsites komen dan vrouwen. De leeftijdscategorieën 20-34 jaar (58%) en 35-49 jaar (61%) vormen een piek binnen het sitebezoek. Verder zijn er verhoudingsgewijs meer tieners te vinden (44%) dan senioren (22%).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in