Websites stuwen bereik dagbladen


In de eerste maanden van dit jaar heeft de helft van de Nederlanders een of meer dagbladsites bezocht. Het maandelijkse bereik van de sites is daarmee opgelopen tot 6,8 miljoen, een aantal dat bijna 50 procent hoger is dan in het begin van 2007. Dat meldt Cebuco.
De groei van de websites zorgt ervoor dat het multimediale bereik van dagbladen gestaag oploopt. Om de ontwikkeling van het webbereik in kaart te brengen heeft Cebuco de eerste kwartalen van de 2007, 2008 en 2009 op een rij gezet. De analyses die zijn gebaseerd op Stir-bereikscijfers laten een forse groei van de websites van dagbladen zien.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet bereik groeide in twee jaar tijd van 4,6 miljoen (34 pct van de Nederlanders van 13 jaar en ouder) naar maandelijks 6,8 miljoen (50 pct). Naast het bereik steeg ook het aantal bezoeken per persoon. Bezocht een bezoeker in 2007 de dagbladsite gemiddeld 13 maal per maand, in 2009 is de bezoekfrequentie opgelopen tot 19 maal per maand. De krantensites zorgen dus niet alleen voor meer bezoekers, de vaste lezers komen ook vaker terug. Het aantal geraadpleegde pagina’s is constant gebleven: vier tot vijf pagina’s per bezoek.
De cijfers laten zien dat er verhoudingsgewijs meer mannen op dagbladsites komen dan vrouwen. De leeftijdscategorieën 20-34 jaar (58%) en 35-49 jaar (61%) vormen een piek binnen het sitebezoek. Verder zijn er verhoudingsgewijs meer tieners te vinden (44%) dan senioren (22%).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid