Overslaan en naar de inhoud gaan

Toekomst goededoelenloterijen gewaarborgd

De toekomst van de goededoelenloterijen is veiliggesteld door alle aandelen onder te brengen bij een stichting.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op die manier wordt het geld dat wordt verdiend, besteed aan de uitbreiding van nieuwe goededoelenloterijen of geschonken aan goede doelen op het gebied van mens en natuur. Dat maakten de loterijen woensdag bekend tijdens de presentatie van de jaarcijfers.

related partner content for mobile comes here

De aandelen van Novamedia, het bedrijf achter de Nationale Postcode Loterij, de BankGiroLoterij en de Sponsor Bingo Loterij, komen terecht bij de Novamedia Fundatie. Die stichting heeft inmiddels al 50 procent van de aandelen in handen. Als straks alles hier is ondergebracht, wordt het vrijwel onmogelijk de aandelen nog te verkopen.

Eind vorig jaar droegen twee aandeelhouders van Novamedia, Chios BV (de beleggingsmaatschappij van Joop van den Ende) en Media Avenir (van de mede-oprichter van Novamedia Herman de Jong) al hun belangen van 30 en 19 procent over aan de stichting. De drie overgebleven aandeelhouders, Cella Media (21 procent), Frank Leeman Holding (16 procent) en Plein 2000 (14 procent), zijn dit op termijn ook van plan.

De deelnemers aan de loterijen zullen weinig merken van de veranderingen. 'We vroegen ons al een paar jaar af hoe het nu verder moet met de goededoelenloterijen als de oprichters er niet meer zijn', zegt directievoorzitter Boudewijn Poelmann. 'Van de vier oprichters zijn nu nog maar twee actief. Het is belangrijk om te weten dat dit fraaie instituut dat we ooit in 1990 zijn begonnen, op succesvolle wijze kan worden voortgezet (ANP).'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in