Overslaan en naar de inhoud gaan

Social networking heeft geen toekomst als reclamemedium

Wordt het ooit nog wat met social-networkingsites als marketingkanaal? Momenteel wordt de gemiddelde blog door 1 persoon gelezen...
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Social-networkingsites zullen nooit, maar dan ook nooit een belangrijk reclamemedium worden, zegt marketingkenner Alan Mitchell. In het recente IPA/Future Foundation-rapport Social media futures: the future of advertising and agencies in a networked society staat een cruciale frase: 'Het voornaamste sociaal-netwerkgedrag is verreweg -voor alle leeftijdsgroepen - socialiseren, in contact blijven met vrienden en nieuwe vrienden maken.'

related partner content for mobile comes here

Mensen doen simpelweg niet aan social networking om boodschappen te doen of om aan boodschappen te denken. Daarom zullen social-networkingsites, net als cafes, nooit een essentieel advertentiemedium worden. Het verklaart waarom het de MySpaces en Facebooks amper lukt om geld te verdienen.

Facebook had vorig jaar 5 dollar inkomsten per gebruiker. Dat is 1 dollar per 10 gebruiksuren per gebruiker. Het verklaart ook waarom de helft van de 'gesponsorde groepen' op Web 2.0-sites minder dan 1000 leden heeft en waarom 99 procent van de branded widgets niet wordt gebruikt. Momenteel wordt de gemiddelde blog door 1 persoon gelezen.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in