Social networking heeft geen toekomst als reclamemedium
Social-networkingsites zullen nooit, maar dan ook nooit een belangrijk reclamemedium worden, zegt marketingkenner Alan Mitchell. In het recente IPA/Future Foundation-rapport Social media futures: the future of advertising and agencies in a networked society staat een cruciale frase: 'Het voornaamste sociaal-netwerkgedrag is verreweg -voor alle leeftijdsgroepen - socialiseren, in contact blijven met vrienden en nieuwe vrienden maken.'
Mensen doen simpelweg niet aan social networking om boodschappen te doen of om aan boodschappen te denken. Daarom zullen social-networkingsites, net als cafes, nooit een essentieel advertentiemedium worden. Het verklaart waarom het de MySpaces en Facebooks amper lukt om geld te verdienen.
Vacatures
Campagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuSenior PR & Communicatie Manager
Bobbery AmsterdamFacebook had vorig jaar 5 dollar inkomsten per gebruiker. Dat is 1 dollar per 10 gebruiksuren per gebruiker. Het verklaart ook waarom de helft van de 'gesponsorde groepen' op Web 2.0-sites minder dan 1000 leden heeft en waarom 99 procent van de branded widgets niet wordt gebruikt. Momenteel wordt de gemiddelde blog door 1 persoon gelezen.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid