Social networking heeft geen toekomst als reclamemedium


Social-networkingsites zullen nooit, maar dan ook nooit een belangrijk reclamemedium worden, zegt marketingkenner Alan Mitchell. In het recente IPA/Future Foundation-rapport Social media futures: the future of advertising and agencies in a networked society staat een cruciale frase: 'Het voornaamste sociaal-netwerkgedrag is verreweg -voor alle leeftijdsgroepen - socialiseren, in contact blijven met vrienden en nieuwe vrienden maken.'
Mensen doen simpelweg niet aan social networking om boodschappen te doen of om aan boodschappen te denken. Daarom zullen social-networkingsites, net als cafes, nooit een essentieel advertentiemedium worden. Het verklaart waarom het de MySpaces en Facebooks amper lukt om geld te verdienen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSFacebook had vorig jaar 5 dollar inkomsten per gebruiker. Dat is 1 dollar per 10 gebruiksuren per gebruiker. Het verklaart ook waarom de helft van de 'gesponsorde groepen' op Web 2.0-sites minder dan 1000 leden heeft en waarom 99 procent van de branded widgets niet wordt gebruikt. Momenteel wordt de gemiddelde blog door 1 persoon gelezen.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid