Bureau aan de Amstel maakt doorstart
Dat bevestigt desgevraagd managing director Roy Metheuver. Tot het faillissement werkten er 12 mensen bij Industry. Acht van hen gaan mee in de doorstart als unit van Leads Communicatie. Metheuver: ‘We hadden de organisatie in de loop van 2008 al teruggebracht van 24 naar 12 mensen en stonden klaar om met een wendbaar team flexibel de crisis tegemoet te gaan.'
Metheuver zegt dat het bureau begin 2009 verder wilde gaan als Bureau aan de Amstel. 'Bottomliners was in 2007 uit Industry gestapt, dus feitelijk waren we weer het oude Bureau aan de Amstel. In januari voelden we al dat het mis zou gaan met Kroymans, klant bij ons met Kia en Jaguar. Kroymans stopte met betalen en begin maart gingen de Kroymans-onderdelen één voor één failliet. We hebben geprobeerd aanvullende financieringen aan te trekken en we verwachtten dat er een doorstart zou komen voor de relatief gezonde onderdelen Kia en Jaguar. Die doorstart kwam er ook, maar er bleken zoveel schulden in de failliete boedel achter te blijven, dat het uitzicht om nog een beetje geld te krijgen voor ons volledig weg was. We hadden geen andere keus dan zelf ook faillissement aan te vragen. Dat hakte er er behoorlijk in, na negen jaar ondernemerschap en met de morele spijt die ik voelde tegenover de mensen die voor mij hebben gewerkt maar die ik niet kon betalen.’
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHoe de ‘doorgestarte’ business unit gaat heten weet Metheuver nog niet. ‘We kregen woensdag pas akkoord van de curator’. Belangrijkste klanten die bleven zijn: Amsterdam Rai, Stayokay Hotels en Land Rover. Sander van Weerdenburg, 11,5 jaar geleden mede-oprichter van Bureau aan de Amstel, verliet het bureau begin 2009 om terug te keren naar zijn oorspronkelijke vak: strategische relatiemarkeing.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid