Overslaan en naar de inhoud gaan

Bureau aan de Amstel maakt doorstart

Industry Communication, het bureau dat begin 2006 ontstond uit de fusie tussen Bureau aan de Amstel en het toenmalige Bottomliners, is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat bevestigt desgevraagd managing director Roy Metheuver. Tot het faillissement werkten er 12 mensen bij Industry. Acht van hen gaan mee in de doorstart als unit van Leads Communicatie. Metheuver: ‘We hadden de organisatie in de loop van 2008 al teruggebracht van 24 naar 12 mensen en stonden klaar om met een wendbaar team flexibel de crisis tegemoet te gaan.'

related partner content for mobile comes here

Metheuver zegt dat het bureau begin 2009 verder wilde gaan als Bureau aan de Amstel. 'Bottomliners was in 2007 uit Industry gestapt, dus feitelijk waren we weer het oude Bureau aan de Amstel. In januari voelden we al dat het mis zou gaan met Kroymans, klant bij ons met Kia en Jaguar. Kroymans stopte met betalen en begin maart gingen de Kroymans-onderdelen één voor één failliet. We hebben geprobeerd aanvullende financieringen aan te trekken en we verwachtten dat er een doorstart zou komen voor de relatief gezonde onderdelen Kia en Jaguar. Die doorstart kwam er ook, maar er bleken zoveel schulden in de failliete boedel achter te blijven, dat het uitzicht om nog een beetje geld te krijgen voor ons volledig weg was. We hadden geen andere keus dan zelf ook faillissement aan te vragen. Dat hakte er er behoorlijk in, na negen jaar ondernemerschap en met de morele spijt die ik voelde tegenover de mensen die voor mij hebben gewerkt maar die ik niet kon betalen.’

Hoe de ‘doorgestarte’ business unit gaat heten weet Metheuver nog niet. ‘We kregen woensdag pas akkoord van de curator’. Belangrijkste klanten die bleven zijn: Amsterdam Rai, Stayokay Hotels en Land Rover. Sander van Weerdenburg, 11,5 jaar geleden mede-oprichter van Bureau aan de Amstel, verliet het bureau begin 2009 om terug te keren naar zijn oorspronkelijke vak: strategische relatiemarkeing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in