Overslaan en naar de inhoud gaan

Youtube XL: Speciaal voor TV’s

Youtube ligt al enige tijd onder vuur. Hoewel het videoplatform qua aantal hits de onbetwiste koning is, ontstaat er steeds meer kritiek op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Youtube ligt al enige tijd onder vuur. Hoewel het videoplatform qua aantal hits de onbetwiste koning is, ontstaat er steeds meer kritiek op het gebrek aan verdienmodel achter het videoplatform. Uit een bleek ook nog eens dat de gemiddelde kijktijd op youtube 100 seconden is, de lijstaanvoerder . Reden temeer voor Youtube om met een concept te komen wat niet alleen op de pc, maar ook in de huiskamer beschikbaar is,

related partner content for mobile comes here

is eigenlijk niets anders dan een uitgeklede versie van Youtube die geschikt gemaakt is voor televisie. De interface is wezenlijk anders, alles oogt groter en schaalt mee naar de breedte van je scherm. Een mooie feature, maar ik vind het er toch wat lomp uitzien, zoals vele themakanalen op digitale tv datzelfde beeld nog laten zien.

Feitelijk brengt qua functionaliteit en techniek niet heel veel nieuws, het lijkt eerder een stap terug. Toch zie ik toekomst voor oplossingen als deze. Als mijn aanbieder van digitale televisie het vandaag zou aanbieden, zou ik het gelijk gaan gebruiken. Ik zie voor contentcreators ook wel grote mogelijkheden. Bij festivals zoals Pinkpop afgelopen weekend, gooi je op een dergelijke manier toch heel makkelijk en goedkoop een themakanaal online.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in