Overslaan en naar de inhoud gaan

Forrester: 52 procent koopt product offline

Forrester Research onderzocht voor een aantal producten waar consumenten hun zoektocht beginnen én eindigen. Wat blijkt: het merendeel van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

onderzocht voor een aantal producten waar consumenten hun zoektocht beginnen én eindigen. Wat blijkt: het merendeel van de consumenten (52 procent) koopt nog in de winkel, waarbij het internet ondersteunend werkt in de zoektocht naar informatie. Toch wordt voor de geselecteerde productgroepen 40 procent via internet aangeschaft.

related partner content for mobile comes here

Er is een groot verschil tussen de producten, zie onderstaande grafiek:

Forrester onderzocht de zoektocht voor een aantal producten en vergeleek de resultaten. Hieronder worden boeken en elektronische producten met elkaar vergeleken. Bij boeken vertrouwt men op de site van een retailer, of de traditionele winkel. Voor consumentenelektronica begint de zoektocht eerder in een zoekmachine of op een vergelijkingssite. Niet op de site van een producent of retailer.

Bij boeken hoeven consumenten niet erg lang te zoeken. Bij consumentenelektronica wordt er uiteraard meer gewikt en gewogen.

De meeste consumentenelektronica wordt uiteindelijk in de winkel aangeschaft. Boeken koopt men liever online.

Forrester onderzocht ook het koopgedrag per leeftijdscategorie. Opmerkelijk: met betrekking tot de leeftijdscategorieën zit er een soort dip in de bron van informatie. Ouderen en jongeren oriënteren zich nog voornamelijk via de winkel en ook nog via printmedia (DM, magazines). De middelste leeftijdsgroepen zijn meer gericht op internet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in