Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Thuistap moet van studentikoze imago af’

Uit onderzoek van TNS NIPO blijkt dat vooral sociale en emotionele barrières een rol spelen bij het níet aanschaffen van een BeerTender…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Niet-thuistappers blijken veel waarde te hechten aan controle en individualiteit. In hun ogen zijn bierliefhebbers die wel in het bezit zijn van een thuistap qua persoonlijkheid precies het tegenovergestelde van henzelf: studentikoos, veel bezig met uiterlijk vertoon en gericht op vrijheid. Producenten moeten dus voorkomen beide groepen op dezelfde wijze aan te spreken, meent TNS NIPO.

Ingewikkeld
Het meest functionele bezwaar tegen de thuistap is dat men het gebruik ervan als ingewikkeld en omslachtig ziet. De bierproducent zou in haar communicatie nog helderder kunnen maken hoe eenvoudig het is om zelf een biertje te tappen.

Daar waar de huidige thuistappers zich wellicht aangesproken voelen door het 'vrije' imago van de thuistap, hebben de niet-thuistappers negatieve associaties met het studentikoze karakter. Een andere typecasting in de communicatie kan deze sociale barrière gemakkelijk uit de weg helpen. Weg met de biertappende corpsbal; een respectabel persoon een biertje laten tappen geeft de thuistap al een heel andere uitstraling.

Behoefte aan controle en de mogelijkheid om zich onderscheiden van de rest zijn ook belangrijke drijfveren die onder niet-thuistappers spelen. De thuistap wordt nog teveel gezien als iets voor de massa, waar je vooral veel door gaat drinken. Het ontwikkelen van kleinere fusten, exclusievere apparaten en het aanbieden van meer speciaal bieren zou wellicht al wat barrières weg kunnen nemen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in