Tellen is niet moeilijk hoor
Al ruim een decennium een probleem, maar het houdt niet op: tellen van websitebezoek. Hier duurde de oprichting van de Stichting Internetreclame acht jaar, en er ging in de eerste anderhalf jaar ondanks keihard en integer werken nog van alles mis met coderingen. Maar in Amerika is het al even hopeloos.
Zo bemerkte ik vorige week toevallig dat twee belangrijke internetmeters, ComScore en Hitwise, over het marktaandeel van Youtube in webvideo volstrekt anders denken.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOnder de kop Web Numbers: What's Real? gaat BusinessWeek uitgebreid op de netelige kwestie in, met de bekende argumenten nog eens aardig uitgediept.
De 'page view' is bepaald niet zaligmakend, zeker niet met technologieën als Ajax waarbij meer geziene pagina's toch voor eentje tellen. Of, in mindere mate, met RSS waarbij je wel iets van een site en berichten ziet maar niet hoeft te klikken naar het web als de aankondiging op je pc volstaat.
En deze discussie gaat nooit meer over...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid