Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten e-mailen over aankoopplannen

Consumenten bespreken hun weekendplannen en aankopen vaak en graag via de e-mail. Zo blijkt uit een Amerikaans onderzoek van Metrixlab, in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Microsoft liet Metrixlab het mailgedrag van Livemailgebruikers onderzoeken. De onderzoekers wilden van meer dan 2500 gebruikers weten of en hoe men in de mail aangaf wat de plannen waren richting toekomstige aankopen en vrijetijdsbesteding. Welke onderwerpen besprak men in de mail, en in hoeverre liet men zich via e-mail beïnvloeden bij de zoektocht naar een product? Uit de resultaten blijkt dat e-mail een belangrijke aanjager is van word of mouth.

related partner content for mobile comes here

Zo praat 75 procent van de mannelijke respondenten via de mail over de aankoop van electronica en gadgets. 61 procent van de mannen tussen 18 en 35 heeft het over aankopen van muziek via de mail. En 58 procent van de mannelijke respondenten praat over welke auto men zal aanschaffen.52 procent van de vrouwelijke respondenten schrijft online met vriendinnen over kleding en accessoires, en 45 procent van de ondervraagde vrouwen doet dat over beautyproducten.

Volgens de onderzoekers worden mailgebruikers dankzij deze mailwisselingen over eventuele aankopen sterk beinvloed bij hun uiteindelijke beslissing.

Zo bespreekt 75 procent van de Livemailgebruikers hun weekendplannen in de mail. Adverteerders zouden er daarom volgens Microsoft goed aan doen om daar op bijvoorbeeld donderdagen en vrijdagen op in te spelen en een aanbieding te plaatsen.

Bij financiële diensten ligt het zwaartepunt van de maildiscussie weer op maandag, woensdag en op ‘payday’. 41 procent praat op die dagen graag over financiële diensten, 68 procent bespreekt hun carriëre.

De Amerikaanse softwaregigant gebruikt de uitkomsten van dit onderzoek om Livemailgebruikers te clusteren in bepaalde groepen die voor adverteerders interessant kunnen zijn. Want in tegenstelling tot Google, die het Adwords-programma heeft verwerkt in zijn mailprogramma Gmail en adverteert in de mail zelf, maakt Microsoft nauwelijks gebruik van advertenties: in Livemail is slechts plek voor 1 banner, bovenaan de startpagina.

De komende maanden wordt de mailstudie nogmaals, maar dan wereldwijd, gehouden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in