Overslaan en naar de inhoud gaan

Beroemd maakt bemind

Consumenten ontwikkelen over het algemeen sterke banden met human brands, zo blijkt uit onderzoek. En als ze zich dan ook nog autonoom en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Neem een celebrity, bouw er een merk omheen en je bent verzekerd van trouwe klanten. Zo ongeveer werkt het met human branding. Tenminste, als het goed wordt gedaan. En dat is met name het geval als de consument ook echt direct contact kan hebben met zijn human brand. Dat bevordert namelijk de gevoelens van autonomie en eigenwaarde bij de klant, doordat er minder hiërarchie in het spel is en mensen zich meer gewaardeerd en begrepen voelen.

related partner content for mobile comes here

De economische motieven die het ‘menselijke merk’ wellicht heeft, verdwijnen hierdoor naar de achtergrond en de geloofwaardigheid wordt groter. Ook langzaam en zorgvuldig opgebouwde authenticiteit helpt daarbij. Competent hoeft de human brand niet per se te zijn, consumenten hechten zich net zo makkelijk aan celebrities die helemaal niks anders kunnen dan beroemd zijn.

Bron: Journal of Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in