Overslaan en naar de inhoud gaan

Russisch Gazprom sponsort Duits Schalke 04

Het Russische energieconcern Gazprom probeert zijn imago in Duitsland op te vijzelen door sponsor te worden van de Duitse voetbalclub…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Het Financieele Dagblad. Het Gazprom-logo staat de komende vijfeneenhalf jaar voor maximaal 125 mln euro op de shirts van Schalke 04. Hoe hoog het sponsorbedrag uiteindelijk wordt, hangt af van de prestaties van de club.

related partner content for mobile comes here

Het Russische concern wil uitbreiden in West-Europa maar kampt daar, en vooral in Duitsland, met een groot imagoprobleem. De gasrel met de Oekraïne, begin dit jaar, toen ook de gasleveranties naar West-Europa beïnvloed werden, heeft gezorgd voor een sceptische houding tegenover het Russische energieconcern. Branche-experts bekritiseren de marktmacht van Gazprom, dat over een vierde van de wereldwijde gasreserves beschikt en eenderde van de Duitse gasbehoefte dekt. Met behulp van Schalke 04 moet dit imago nu veranderen.

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in