Overslaan en naar de inhoud gaan

Arme dikkerds

Mooi staaltje van geld wegsmijten in ineffectieve campagnes: de deelnemers aan het convenant overgewicht (zie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mooi staaltje van geld wegsmijten in ineffectieve campagnes: de deelnemers aan het convenant overgewicht (zie ) en dat zijn VWS en de leden van de Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) hebben een campagne uitgevoerd tegen vetzucht. Tot hun grote verbazing zijn mensen die ongezond leven nauwelijks op de hoogte van de campagne."Dat komt doordat in lagere sociale klassen minder wordt gelezen. Bovendien vinden ze overgewicht niet zo belangrijk." Aldus Harry Brouwer van Unilever in het NRC. Hoe lager de opleiding hoe minder gezond en hoe dikker men is. Nou lijkt me dit geen echt nieuw gegeven. Hoe kunnen de initiatiefnemers dan zo onhandig zijn om de campagne niet heel gericht op lagere opgeleide groepen te maken en hen op een goede manier er van te doordringen dat overgewicht voor hen een probleem is? Als het Unilever wel lukt om lager opgeleiden aan de Knorr te krijgen, waarom passen ze die kennis dan niet toe op deze campagne? Ze willen toch zeker wel dat effect bereiken?

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in