Overslaan en naar de inhoud gaan

Brussel bezorgd om overvloed aan informatie

De Europese Commissie zoekt manieren om mensen te leren omgaan met de overvloed aan informatie in de media.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Australië en Canada krijgen kinderen les in het omgaan met de media. Zoiets is ook voor de EU-landen een idee, opperde Europees commissaris Viviane Reding (Media) vrijdag. Door nieuwe technieken kan iedereen publiceren en uitzenden wat hij of zij wil. Een ongekende hoeveelheid informatie is via het snelle internet beschikbaar. Volgens Reding vraagt het grote vaardigheid om de betekenis te halen uit het bombardement van boodschappen waarmee de media ons dagelijks bestoken.

related partner content for mobile comes here

De Luxemburgse EU-commissaris spreekt al over media-alfabetisme, bij het leren begrijpen van de media. "Media-alfabetisme is vandaag de dag net zo cruciaal voor een actief burgerschap als alfabetisme aan het begin van de negentiende eeuw." Reding heeft de EU-landen vrijdag gevraagd naar goede ideeën. Op basis van de reacties verwacht ze in 2007 conclusies en voorstellen te doen. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in