Overslaan en naar de inhoud gaan

Virtuele hangjongeren

Jongeren hangen steeds meer rond op virtuele ontmoetingsplaatsen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

MySpace is slechts een van de social networking-sites, maar wel de populairste, die vanuit het niets in enkele jaren tijd, tientallen miljoenen vooral jonge gebruikers wist te winnen. Ook concurrenten groeien snel. Voor de volgende generatie consumenten zijn networkingsites steeds belangrijker, zo laten recente mediaconsumptiecijfers zien.

related partner content for mobile comes here

Meer dan 70 procent van de Britse 16- tot 24-jarige internetters gebruikt ze; 66 procent daarvan bezoekt ze minimaal een keer per maand, 54 procent minstens een keer per week. Networkingsites groeien uit tot dé plek om teenagers en 20-plussers te bereiken. Adverteerders zullen dus moeten reageren, maar eigenlijk weet niemand precies hoe dat het beste kan. Zo zijn jongeren heel goed in het eruit filteren van reclame, vooral binnen hun eigen space.

Een mogelijk alternatief voor traditionele banneradvertenties is wellicht het aanbieden van constant geactualiseerde content en andere online tools, zodat gebruikers hun space kunnen verbeteren. Maar er kleven risico’s aan voor merken, in het bijzonder verlies aan controle over hun imago op deze sites.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in