Virtuele hangjongeren


MySpace is slechts een van de social networking-sites, maar wel de populairste, die vanuit het niets in enkele jaren tijd, tientallen miljoenen vooral jonge gebruikers wist te winnen. Ook concurrenten groeien snel. Voor de volgende generatie consumenten zijn networkingsites steeds belangrijker, zo laten recente mediaconsumptiecijfers zien.
Meer dan 70 procent van de Britse 16- tot 24-jarige internetters gebruikt ze; 66 procent daarvan bezoekt ze minimaal een keer per maand, 54 procent minstens een keer per week. Networkingsites groeien uit tot dé plek om teenagers en 20-plussers te bereiken. Adverteerders zullen dus moeten reageren, maar eigenlijk weet niemand precies hoe dat het beste kan. Zo zijn jongeren heel goed in het eruit filteren van reclame, vooral binnen hun eigen space.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEen mogelijk alternatief voor traditionele banneradvertenties is wellicht het aanbieden van constant geactualiseerde content en andere online tools, zodat gebruikers hun space kunnen verbeteren. Maar er kleven risico’s aan voor merken, in het bijzonder verlies aan controle over hun imago op deze sites.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid