Boer zoekt zakelijk partner
Het traditionele boerenbedrijf staat onder druk. Veel boeren bedenken nieuwe activiteiten om hun boerderij nog een beetje rendabel te maken. De boerderijwinkels, boerencampings en zorgboerderijen zijn daar voorbeelden van.
Maar er kan nog veel meer en het kan vaak professioneler, aldus de stichting Vrienden van het Platteland www.vriendenvanhetplatteland.nl. Zeker als de impulsen hiervoor ook vanuit de marktsector komen. Want de agrariër heeft dan wel een mooi product, maar te weinig kennis van de markt en alle commerciële mogelijkheden.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaMogelijkheden zijn er volop, meent de stichting. Het platteland biedt veel mensen rust en ontspanning, een tegenwicht voor het hectische bestaan van alledag. Back to the basics, streekproducten, ambacht, bed & breakfast, op bezoek bij de boer. Het platteland is in!
Het project PlattelandImpuls www.plattelandimpuls.nl is in samenwerking met boerenbranche-organisatie LTO Nederland en universitair onderzoekscentrum Wageningen UR opgericht en richt zich op agrarische bedrijven die zich verder willen ontwikkelen in de recreatie, educatie, streekproducten, natuurbeheer, zorg, arbeidsreïntegratie en kinderopvang. De organisaties willen daarbij voor hen op zoek naar commerciële partners die de boeren kunnen helpen om hun bedrijf goed te vermarkten.
Vanaf november 2006 tot eind 2007 krijgen de deelnemende boerenbedrijven vanuit een marktgerichte insteek een intensieve training en begeleiding om hun nieuwe activiteiten goed van de grond te krijgen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid