Overslaan en naar de inhoud gaan

Ik ___ deze reclame!

We moeten de mensen bewuster maken van de (slechte) kwaliteit van outdoor reclame, dat was de motivatie van Xgeronimo in Berlijn om een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

We moeten de mensen bewuster maken van de (slechte) kwaliteit van outdoor reclame, dat was de motivatie van in Berlijn om een guerrilla sticker campagne op te zetten.

related partner content for mobile comes here

De campagne toont nog maar eens dat de consument interactie wil, ook al wordt het niet direct door de merken aangeboden.

Het resultaat van de actie kon je zien op verschillende billboards met stickers erop geplakt waarop de slogan "" stond en waarbij de emotie werd aangetoond door een emoticon.

Maar het gaat hier natuurljk niet enkel om interactie met de consument.

De al bij al (voorlopig) ludieke actie toont ook aan dat mensen genoeg beginnen krijgen van de hoeveelheid reclame die op hen afkomt.

Een spreekt van regelrechte afkeer van reclame: "het menselijk verstand kan niet meer verwerken dan het 30 jaar geleden al kon, maar er staan wel meer mensen/bedrijven/merken in de rij om die verwerkingstijd aan te spreken. Het mag dan ook geen verrassing zijn dat consumenten daar stilaan beginnen tegen te ageren".

Verder geeft het artikel een paar interessante cijfers over het verhoging van merkaanwezigheid in het dagelijks leven.

De stickers werden ondertussen ook al gespot in , hopelijk zien we ze straks ook in onze contreien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in