Ik ___ deze reclame!
We moeten de mensen bewuster maken van de (slechte) kwaliteit van outdoor reclame, dat was de motivatie van Xgeronimo in Berlijn om een guerrilla sticker campagne op te zetten.
De campagne toont nog maar eens dat de consument interactie wil, ook al wordt het niet direct door de merken aangeboden.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHet resultaat van de actie kon je zien op verschillende billboards met stickers erop geplakt waarop de slogan "I___this ad" stond en waarbij de emotie werd aangetoond door een emoticon.
Maar het gaat hier natuurljk niet enkel om interactie met de consument.
De al bij al (voorlopig) ludieke actie toont ook aan dat mensen genoeg beginnen krijgen van de hoeveelheid reclame die op hen afkomt.
Een recent artikel in USA Today spreekt van regelrechte afkeer van reclame: "het menselijk verstand kan niet meer verwerken dan het 30 jaar geleden al kon, maar er staan wel meer mensen/bedrijven/merken in de rij om die verwerkingstijd aan te spreken. Het mag dan ook geen verrassing zijn dat consumenten daar stilaan beginnen tegen te ageren".
Verder geeft het artikel een paar interessante cijfers over het verhoging van merkaanwezigheid in het dagelijks leven.
De stickers werden ondertussen ook al gespot in Seoul, hopelijk zien we ze straks ook in onze contreien.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid