Overslaan en naar de inhoud gaan

Minder groei advertentiemarkt

Merrill Lynch stelt vast dat de advertentiebestedingen in 2006 minder groeien dan aanvankelijk was voorzien: wereldwijd 4,3 procent in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

stelt vast dat de advertentiebestedingen in 2006 minder groeien dan aanvankelijk was voorzien: wereldwijd 4,3 procent in plaats van de eerder voorspelde 4,9 procent. Mogelijk is de verschuiving naar digitale media, met efficiënter reclame maken dan in 'analoge media', de oorzaak van de lagere groei.

related partner content for mobile comes here

Dat , de chef van Mediapost, in een analyse van de bijgestelde cijfers over de bestedingen dit jaar.

Kranten groeien dit jaar niet (in de VS) met de voorziene 1,2 procent in advertentie-inkomsten, maar moeten met stagnatie genoegen nemen. Volgend jaar dalen hun opbrengsten met maximaal 1,5 procent.

Analiste Lauren Rich Fine (foto) stelt vast dat niet langer de reclamebestedingen sneller groeien dan de rest van de economie, zoals voorheen in goede tijden het geval was. Eerder zijn ze in lijn daarmee.

Hoe dat komt, is een kwestie van speculeren. Een oorzaak kan zijn, citeert Mandese de directeur van GroupM Futures, Adam Smith, dat de naar digitale media meer efficiency met zich meebrengen.

En zo wordt er nog even doorgespeculeerd. In gewoon Hollands komt het erop neer dat online adverteren wel zo goedkoop is als in andere media. En misschien leidt meer meten ook tot terughoudendheid. Steeds beter weet de adverteerder welke 50 procent van zijn marketingbudget weggegooid geld is. Of niet?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in