Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer vrouwen dan mannen onder de online gamers

Met enkel een paar dagen verschil hebben zowel comScore Media Metrix als Nielsen Entertainment resultaten bekend gemaakt van een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met enkel een paar dagen verschil hebben zowel als resultaten bekend gemaakt van een Amerikaanse studie rond gaming.

related partner content for mobile comes here

Beide studies hadden niet volledig dezelfde focus, maar de vergelijkbare resultaten liggen zeker in lijn van elkaar. ComsCore houdt het wel op de actieve gamer (speelt minstens 1 uur per week) waar die bij Nielsen geen vereiste was.

Meest opvallende resultaat misschien wel is dat het overgrote deel van online gamers vrouwen blijken te zijn, Comscore spreekt van 52%, Nielsen zelfs van 64%.

Online gamen maakt wordt ook steeds groter, met ondertussen meer dan 56% van de actieve gamers die online game. Blijkt trouwens dat de gemiddelde gamer al redelijk lang ervaring heeft met internet en we zien ook dat het overgrote deel (84%) over breedband beschikt.

Nielsen komt tot de vaststelling dat gamen tot voor kort meestal nog werd aanzien als een vrij persoonlijke ervaring maar dit nu aan het veranderen is. Het sociale element wordt steeds belangrijk, vooral gedreven door de online extensie.

ComsCore onderzocht verder ook de reactie op in-game adverteren, waarbij de resultaten aantonen dat de meeste gamers zich hier niet echt aan storen.

Opmerkelijk genoeg lijken de 'heavy' gamers zich hier nog minder aan te storen dan de 'casual' gamers. Opmerkelijk daar het bij reclame op internet net het omgekeerde lijkt te zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in