Meer vrouwen dan mannen onder de online gamers


Met enkel een paar dagen verschil hebben zowel comScore Media Metrix als Nielsen Entertainment resultaten bekend gemaakt van een Amerikaanse studie rond gaming.
Beide studies hadden niet volledig dezelfde focus, maar de vergelijkbare resultaten liggen zeker in lijn van elkaar. ComsCore houdt het wel op de actieve gamer (speelt minstens 1 uur per week) waar die bij Nielsen geen vereiste was.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMeest opvallende resultaat misschien wel is dat het overgrote deel van online gamers vrouwen blijken te zijn, Comscore spreekt van 52%, Nielsen zelfs van 64%.
Online gamen maakt wordt ook steeds groter, met ondertussen meer dan 56% van de actieve gamers die online game. Blijkt trouwens dat de gemiddelde gamer al redelijk lang ervaring heeft met internet en we zien ook dat het overgrote deel (84%) over breedband beschikt.
Nielsen komt tot de vaststelling dat gamen tot voor kort meestal nog werd aanzien als een vrij persoonlijke ervaring maar dit nu aan het veranderen is. Het sociale element wordt steeds belangrijk, vooral gedreven door de online extensie.
ComsCore onderzocht verder ook de reactie op in-game adverteren, waarbij de resultaten aantonen dat de meeste gamers zich hier niet echt aan storen.
Opmerkelijk genoeg lijken de 'heavy' gamers zich hier nog minder aan te storen dan de 'casual' gamers. Opmerkelijk daar het bij reclame op internet net het omgekeerde lijkt te zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid