Overslaan en naar de inhoud gaan

Researchbestedingen groeien wereldwijd met 2.8%

De wereldwijde bestedingen aan marktonderzoek lieten in 2010 voor het eerst sinds twee jaar weer groei zien. Zo zegt Esomar, de wereldwijde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De wereldwijde bestedingen aan marktonderzoek lieten in 2010 voor het eerst sinds twee jaar weer groei zien. Zo zegt , de wereldwijde organisatie voor marktonderzoek, in het jaarlijkse rapport Global Market Research 2011.

related partner content for mobile comes here

Het rapport wordt volgende week gepresenteerd op het Esomar congres in Amsterdam. De wereldwijde bestedingen bedroegen in 2010 31,2 miljard dollar, een groei van 2,8 procent (na verrekende inflatie) ten opzichte van 2009.

Europa laat de minste groei zien: de bestedingen bedroegen in 2010 13,143 miljoen dollar, en dat is omgerekend een groei van 1 procent ten opzichte van 2009. De groei zit met name in Centraal en Oost-Europa, die tot de top 5 snelst groeiende markten in Europa behoren. De Noord-Amerikaanse markt groeide weer met 3,1 procent, na 2 jaren dalende cijfers te hebben gekend, naar 9,915 miljoen dollar. De Amerikaanse onderzoeksbranche is goed voor 32 procent van de wereldwijde omzet.

Latijns Amerika is de snelst groeiende regio in 2010. Met een omzet van 1,828 miljoen, een groei van 13,9 procent. En dat is vooral de verdienste van Brazilie. Azie en Afrika lieten ook groei zien, maar niet zo sterk als in Zuid-Amerika. Het instabiele Midden-Oosten liet een daling zien van 3 procent in 2010.

In het onderzoek is gekeken naar belangrijkste trends en nieuwe methodieken, maar ook naar de grenzen van marktonderzoek. Er moet opnieuw worden gekeken naar de definitie van marktonderzoek. Als alle business intelligence providers, die nu niet onder de traditionele definitie van marktonderzoek vallen, wel zouden worden meegerekend, zou de hele onderzoeksindustrie makkelijk 50 procent groter kunnen groeien, aldus Esomar.

Het onderzoek is in samenwerking met KPMG uitgevoerd in 78 landen en wordt 19 september gepresenteerd. Een voorproefje .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in