Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe visuele identiteit Van Gogh Museum

Koeweiden Postma heeft een nieuwe visuele identiteit voor het Van Gogh Museum ontwikkeld.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jacques Koeweiden, creatief directeur Koeweiden Postma: 'We willen de vele kanten van Vincent van Gogh benutten om de nieuwe visuele identiteit van het Van Gogh Museum te verrijken. Zodat we twee verhalen kunnen vertellen: het verhaal van zijn werk en het verhaal over de wereld achter zijn werk.'

related partner content for mobile comes here

Eerst is uitvoerig onderzoek gedaan naar Van Goghs penseelstreken. Uit dit onderzoek is een patroon afgeleid: de 'footprint'. Dit patroon is gecombineerd met het kleurenpalet dat is afgeleid van de kleuren uit de twee publiekslievelingen 'Zonnebloemen' en 'Amandelbloesem'. Door de combinatie van footprint en kleuren gaat volgens Koeweiden 'een wereld aan mogelijkheden open om emotie toe te voegen aan de identiteit van het Van Gogh Museum'. Om tegenwicht te bieden, is het logo uitgevoerd in zwartwit en vormgegeven uit een eenvoudige letter: de Gotham..

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in