Overslaan en naar de inhoud gaan

Greenpeace start campagne tegen Mattel

Greenpeace begint een wereldwijde campagne tegen Mattel, de fabrikant van Barbie, omdat de verpakkingen waarin de speelgoedpop wordt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de campagne maakt Ken, de levenspartner van Barbie, zijn relatie met de modepop uit, omdat zij in een verkeerd doosje zit. Mattel koopt haar verpakkingsmateriaal namelijk van het bedrijf Asia Pulp and Paper (APP), onderdeel van de Sinar Mas Group.
Volgens Greenpeace komt de verpakking rechtstreeks uit het Indonesische regenwoud en tast Barbie daardoor het huis aan van bedreigde diersoorten als de Sumatraanse tijger en de orang-oetan.
‘De speelgoedsector moet niet langer meewerken aan de verwoesting van kostbaar regenwoud voor wegwerpverpakkingen. Mattel en andere producenten, waaronder Hasbro en Disney, hebben een verantwoordelijkheid om duurzaam te produceren’, stelt Kees Kodde, campagneleider van Greenpeace. ‘APP is slecht nieuws voor de ontwikkeling van Indonesië, dat heb ik met eigen ogen gezien. Het bedrijf houdt geen rekening met de wensen van de lokale bevolking en vernielt regenwouden en veengebieden.’
Komt het nog goed tussen Ken en Barbie? Volg het laatste nieuws op .

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in