Den Haag gaat effect VCP met campagne promoten


Uit een uitgebreide effectmeting blijkt dat door het plan, dat in 2009 werd ingevoerd, de binnenstad minder last heeft van doorgaand verkeer, auto’s sneller doorrijden op de nieuwe centrumring dan voorheen en de luchtkwaliteit in de stad netto is verbeterd.
“Dat blijkt uit de cijfers en is ook de perceptie van mensen die Den Haag bezoeken," stelt Haagse wethouder Peter Smit (Verkeer). Toch blijkt uit de evaluatie dat de Haagse automobilisten die perceptie niet delen. “Ze waren voor de invoering van het VCP al ontevreden over de bereikbaarheid van de binnenstad en dat gevoel is alleen maar erger geworden." Daarom gaat de gemeente zijn best doen om de positieve resultaten onder de aandacht van de bewoners van Den Haag te brengen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSmit wil de campagne opzetten na de evaluatie van de resultaten in de raad. Dat zal naar verwachting na de zomer plaatsvinden. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid