Overslaan en naar de inhoud gaan

Mark Woerde gaat de wereld redden

De afgelopen week werd ik er door vakgenoten op aangesproken. Mark Woerde en zijn verlangen om de Nobelprijs voor de Vrede te willen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hij heeft bedacht dat geven aan anderen betekenis aan levens geeft. En dat het gros van de mensen dat ook zo ziet. En dat ook wil.

related partner content for mobile comes here

Als adverteerders nu eens zingevende campagnes maken, waarbij ze ook een doel steunen waar iedereen wat aan heeft. Merken kunnen consumenten helpen zinvol te leven door ze te helpen anderen te helpen. Zoiets.
Woerde: ‘Wereldwijd wordt er 450 miljard dollar aan advertising uitgegeven. Terwijl zes miljard al genoeg is malaria uit de wereld te helpen.’

Maar kun je dit van marketeers, merken en de advertising industrie verwachten, vragen, eisen? Mag je daarop rekenen?

Merken die goed doen, kunnen wel rekenen op meer sympathie van consumenten. Woerde: ‘Je kunt wereldwijd 64 procent meer verkopen op het moment dat je je met je merk richt op de altruïstistische behoefte.’

Als gewone branding zo’n laagje krijgt, dan kun je veel betekenen, is de boodschap. Je helpt jezelf, maar ook anderen.

Er zijn in de reacties naar aanleiding van het verhaal in Adformatie nr 21/22 grofweg twee groepen te onderscheiden: de mensen die het geweldig vinden en de mensen die alleen maar een bureaudirecteur zien die zich profileert met een blije boodschap, de Verenigde Naties en onderzoek van Columbia University.

Zijn enthousiasme is onmiskenbaar aanstekelijk, maar verdient hij navolging?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in