Overslaan en naar de inhoud gaan

Nijntje en Cathy staken juridische strijd

Cathy verdwijnt als vriendinnetje van het Japanse karakter Hello Kitty. Daarmee eindigt een juridische strijd met Nijntje.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat maakten het bedrijf Mercis, dat de auteursrechten beheert van de geestelijk vader van Nijntje, Dick Bruna, en het Japanse bedrijf Sanrio, eigenaar van Cathy, dinsdag bekend.

related partner content for mobile comes here

De twee bedrijven bereikten een schikking omwille van de slachtoffers van de ramp in Japan. Sanrio staakt uit eigen beweging het gebruik van Cathy. Mercis en Sanrio doneren samen 150.000 euro voor de slachtoffers van de ramp. Dit is het bedrag dat anders zou worden gebruikt voor het voortzetten van de procedures, aldus de twee.

Een rechter bepaalde in november dat Cathy te veel op Nijntje leek, maar daar tekende Sanrio hoger beroep tegen aan. Er liep nog een andere procedure.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in