Overslaan en naar de inhoud gaan

Greenpeace-campagne: Ken is boos op Barbie

Greenpeace start vandaag een wereldwijde campagne in 40 landen tegen Mattel, de fabrikant van Barbie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Greenpeace start vandaag een wereldwijde campagne in 40 landen tegen , de fabrikant van Barbie.

related partner content for mobile comes here

De campagne is een persiflage op de social-mediastrategie, die de fabrikant begin dit jaar gebruikte om de verkoop van de poppen te verbeteren.
Mattel maakte op Valentijnsdag via een online en offline campagne bekend dat Ken en Barbie na zeven jaar weer bij elkaar kwamen.

Het verhaal van de : de betrokkenheid van Barbie bij deze ontbossing gaat Ken te ver. Na ruim 50 jaar heeft hij een punt achter hun relatie gezet.

Ken wordt in een zeer geestig viral filmpje geconfronteerd met het gedrag van Barbie in de bossen .

Met forensisch bewijs en met veldonderzoek heeft Greenpeace naar eigen zeggen de link van Barbie met de verwoesting van het Indonesische regenwoud weten te traceren. Mattel, de producent van Barbie, blijkt verpakkingsmateriaal van het bedrijf Asia Pulp and Paper (APP), onderdeel van de in opspraak geraakte te gebruiken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in