Greenpeace-campagne: Ken is boos op Barbie
Greenpeace start vandaag een wereldwijde campagne in 40 landen tegen Mattel, de fabrikant van Barbie.
De campagne is een persiflage op de social-mediastrategie, die de fabrikant begin dit jaar gebruikte om de verkoop van de poppen te verbeteren.
Mattel maakte op Valentijnsdag via een online en offline campagne bekend dat Ken en Barbie na zeven jaar weer bij elkaar kwamen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaHet verhaal van de Greenpeace-campagne: de betrokkenheid van Barbie bij deze ontbossing gaat Ken te ver. Na ruim 50 jaar heeft hij een punt achter hun relatie gezet.
Ken wordt in een zeer geestig viral filmpje geconfronteerd met het gedrag van Barbie in de bossen www.greenpeace.nl/barbie.
Met forensisch bewijs en met veldonderzoek heeft Greenpeace naar eigen zeggen de link van Barbie met de verwoesting van het Indonesische regenwoud weten te traceren. Mattel, de producent van Barbie, blijkt verpakkingsmateriaal van het bedrijf Asia Pulp and Paper (APP), onderdeel van de in opspraak geraakte Sinar Mas Group te gebruiken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid